Solo træning ude

Nu da de fleste af landets motionscentre er lukket ned begynder flere at flere at lede efter andre aktiviteter du kan udføre uden for og gerne alene. Men hvilke muligheder er der når inde træning og de fleste former for hold træning er lukket ned?
Lad os se lidt på et par af de mere populære muligheder inden for solo træning ude.

Løbetræning

Løb er en glimrende form for motion. Ikke alene er det en af de motions typer som forbrænder flest kalorier men du aktiverer også en stor del af kroppens muskler. Det er en billig form for træning at komme i gang med og kan trænes stort set hvor som helst.
Løb kan dog være lidt hård ved kroppen i forhold til mange andre typer af sport, så her er det vigtigt at du langsom træner kroppen op til at løbe frem for at starte med de hurtige eller lange løb.

Hjemme Fitness

Mange vælger også at dyrke fitness eller styrketræning hjemme. F.eks. i form at en motionsbænk, en vægtstang og et par håndvægte eller kettlebells. Dette kan være en rigtig god måde at holde kroppen godt i gang på, og få trænet dine muskler. Desværre er prisen på godt fitnessudstyr ret dyrt, du kan være heldig at finde noget billigt fitnessudstyr brugt men du skal dog forvente at smide en del penge hvis du gerne vil have et brugbart hjemme træningscenter.
Fordelen er så at du kan træne uden at skulle stå i kø til maskinerne og du spare transport tiden frem og tilbage til fitnesscenteret.
Er du ikke så meget til vægte og den slags, så er det masser af yoga eller gymnastik øvelser du fint kan lave hjemme.

Læs mere om gymnastik og sport her Gymnastik og træning

Kajak sejlads

Det er blevet ret populært lige at snuppe en kajak og få trænet lidt på fjorden eller havet. Det er både en god og en sjov form for træning. Dette kræver du at du investere i en god kajak hvilket ikke er billigt, eller melder dig ind i en lokal kajak klub.
Desværre er det alt for mange danske dage hvor vejret ikke lige er til kajak roning.

webdesign til hjemmesider

Standup paddleboard Isub

En relativ ny trend herhjemme som er i kraftig vækst, er standup paddleboards. Hovedsageligt de populære oppustelige paddleboards kaldet isubs (inflatable paddle board). Bor du i nærheden af en å, sø eller havet kan du relativt nemt bruge dit paddle board til at komme ud og få lidt motion på en sjov og lidt anderledes måde. Selvom det ser meget nemt og afslappende ud, så bruger du alligevel en del muskler på at paddle rundt på et stand up paddle board. Til nogle af modellerne kan du endda tilkøbe et lille sæde, så transformere den om til en primitiv kajak.

Læs mere: Motion i hjemmet eller ude

Gang

En god lang gåtur er stadig god træning, også selvom pulsen måske ikke kommer helt op i det røde felt. Skal det være lidt mere hårdt kan du f.eks. prøve at gå med en rygsæk, eller finde et område med masser af bakker.
Gang er ret skånsomt for kroppen og en motionsform hvor nærmest alle kan være med. Det gode ved gang, er at du lige som ved løb kan gå nærmest over alt, og det kræver ikke andet end et par gode sko.

Airtrack eller trampolin

Til de lidt yngre, så kunne en kvalitets trampolin eller Airtrack være en fin måde at få lidt mere motion på. En god gang trampolin hop eller et par backflips på en Airtrack er ofte nok til at få pulsen godt op og sveden frem på panden hos dit barn. Også mange voksne vil syntes at trampolinen er sjov at bruge nu og da. Især hvis det er tale om en kvalitets trampolin som f.eks. en Berg trampolin.

Læs også:Valg af Airtrack til hjemmet

Golf

En lidt anderledes (og mere sjov) form for gang træning er golf. Går du en runde på 18 huller som ofte tager 2½ til 3 timer, så ender typisk op med at gå over 10km, men på en måde hvor du slet ikke ligger mærke til hvor langt du har gået.
Det kræver dog at du har eller lejer et golfsæt, men er du lige startet ud, så kan du ofte købe et start sæt ret billigt.

Det var et par eksempler på nogle af de mange motions muligheder som er, nu da du ikke har mulighed for at tage i fitness center.